dimecres, 7 d’abril del 2010

UN BONIFACI I RONDINAIRE REGIDOR

El nostre alcalde comença així un article penjat en el seu blog dedicat aquest regidor, de ben segur com a conseqüència de les meves intervencions en el passat ple, a on, desprès de que rebéssim una oferta per presidir unes comissions, va veure que la nostra tasca a l’oposició continua en la mateixa línea, és a dir, que no ens venem per un plat de llenties. Em critica perquè, segons ell, rondino sobre l’ incivisme dels marrecs, -jo dic joves immigrants-, que juguen desaforadament a pilota als racons i les places; doncs, per ser més precís, la meva queixa és pels fets que passen a la plaça Catalunya, a on convido que qualsevol lector intenti passejar qualsevol dia, per la tarda. A veure si ho pot fer sense haver d’esquivar alguna pilota. I, ara que la cobriran, podran fer els partits de futbol fins i tot els dies de pluja. Fantàstic!!!


També em diu que aixeco el crit contra els establiments comercials que tanquen a deshora. Però, la llei no és igual per a tots?

Afegeix que la presència massiva d’immigrants no m’agrada. I jo, el que vull, és que no circulin per les voreres en bicicleta posant en perill l’ integritat física dels vianants, i obligant a aquests a arraconar-se, a corre-cuita, per no esser atropellats. El que vull és que respectin el mobiliari urbà; que no escupin a terra; que no pengin les seves mantes i catifes als balcons; que les seves parabòliques no es vegin des del carrer, (per que encara n’hi ha); que respectin les nostres tradicions; en definitiva: que s’integrin al sistema de vida de casa nostra.

I, referent a les obres, mai he dit res en contra del pla de cruïlles. Però sí en quan al seu desenvolupament. No es pot tancar una cruïlla si la del costat no s’ha obert.

Tenia raó o no quan jo deia que la farola que van instal•lar a la cruïlla dels carrers González de Soto amb Santa Llogaia era un perill? A on és la farola? No hi és, ni es tornarà a col•locar.

El desagrada la meva gota malaia crítica. Ho sento Santi, aquest “bonàs regidor” et continuarà presentant crítiques per millorar la ciutat que tu i jo ens estimem. Sobretot, el que busco és que et felicitin per fer unes bones Festes de la Santa Creu; no que rebis crítiques perquè els nostres visitants es perdin en cruïlles tancades, o vegin unes jardineres -que han costat a tots els figuerencs més de 800 € cadascuna- brutes i deixades. Estimar una ciutat, o un país, no es abaixar el cap davant de qui mana -crec que tu no ho has fet davant l’actual Tripartit- i per això no dubto que no estimis tant Catalunya com qualsevol conseller de l’actual govern de la Generalitat.

Diego Borrego Torres - Regidor del PPC a l'Ajuntament de Figueres